loading...

tehranservic

تعمیرات ماشین لباسشویی , سرویس ماشین لباسشویی در سراسر تهران با قطعات اصلی و ضمانت 180 روز در سراسر تهران .نصب انواع برند ماشین لباسشویی | تهران سرویس

بازدید : 119
يکشنبه 8 فروردين 1400 زمان : 12:29

تاریخچه ماشین لباسشویی:

ما اختراع ماشین لباسشویی را مدیون یعقوب کریستین شفر در سال 1767 میلادی هستیم. 30 سال بعد، یک آمریکایی به نام ناتانیل بریگز اولین طرح ماشین لباسشویی را ارائه کرده و اختراع نمود. شیوه کار این دستگاه بدین شرح بود، ابتدا آب داغ وارد یک مخزن شده سپس با چرخاندن اهرمی لباس ها شسته می‌شوند، پس از آن آبکشی لباس‌ها با عبور از بین دو غلطک صورت گرفته و آب درون مخزن از شیر تعبیه شده در زیر آن تخلیه می‌شود.ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک الکتریکی امروزه 210 سال بعد یعنی در سال 2007 به صورت عمده به بازار عرضه شدند به گونه‌ای در اکثر ‌خانه‌ها می‌توانستیم آنان را بیابیم.
در ادامه به تعمیر ماشین لباسشویی و استفاده از خدمات مطمئن تهران سرویس در این زمینخه خواهیم پرداخت.

انواع ماشین ‌لباسشویی:

۱- ماشین‌های لباسشویی سطلی که تنها دارای یک مخزن برای شستشوی لباس‌ها هستند
۲- ماشین‌های لباسشویی دوقلو (نیمه‌اتوماتیک دومخزنه) که دارای دو مخزن، یکی برای شستشو و دیگری برای آب‌گیری و خشک‌کردن، هستند.
۳- ماشین‌لباس‌شویی تمام اتوماتیک که درب مخزن آن‌ها ممکن است در جلو یا بالای ماشین باشد و پس از قرار دادن لباس و تعیین برنامه، کلیهٔ مراحل آب‌گیری، شستشو، آب‌کشی و خشک‌کردن به صورت خودکار مطابق برنامه انجام می‌شود.

تعمیر ماشین لباسشویی

قطعات ماشین لباسشویی:

کلید خاموش / روشن ماشین لباسشویی:

در لباسشویی های قدیم کلید بر روی بدنه قسمت جلوی ماشین لباسشویی نصب شده و پس از انتخاب برنامه شستشوی مورد نظر با فشار کلید اجرای برنامه شستشو لباسها آغاز می شود. اما امروزه ، کلید ماشین در عموم ماشینهای لباسشویی با نمایشگر دیجیتالی به صورت کلید معمولی یا لمسی بر روی برد الکترونیکی نصب شده است.

میکرو سوییچ:

بعد از تنظیم تایمر لباسشویی و روشن کردن ماشین لباسشویی اگر درب به صورت صحیح بسته شده باشد، میکروسودیچ درب لباسشویی عمل کرده وبرق را به شیر الکتریکی می رساند و آب لباسشویی می شود.

شیر کنترل ورودی آب ماشین لباسشویی:

در نزدیکی محل ورودی آب ماشین لباسشویی، شیر کنترل آب ورودی وجود دارد. هنگامی که لباس را در ماشین لباسشویی قرار می‌دهید، این شیر به صورت خودکار باز می شود و بسته به مقدار آب مورد نیاز، پس از مدتی به طور خودکار بسته می شود. شیر کنترل آب در واقع دریچه ای الکترونیکی است که عبور آب داغ و سرد را فراهم می‌کند.

هیدرو استات:

وظیفه اصلی هیدرواستات تنظیم آب مخزن است و با رسیدن آب به حد مجاز تعیین شده ، آبگیری ماشین را متوقف می نماید.
ساختمان الکتریکی هیدرواستات بسیار شبیه کلید تبدیل است. در واقع هیدرواستات دارای ۳ کنتاکت است که یکی مشترک و دو کنتاکت دیگر غیر مشترک هستند. همواره یکی از کنتاکتهای غیر مشترک (در حالت عادی یا زمانی که هیدرواستات فعال می شود) به کنتاکت مشترک متصل است.

المنت (هیتر):

شستشوی لباسهای کثیف با آب سرد ، عملاً بازده و راندمان را کاهش داده و شستشو کیفیت چندانی نخواهد داشت. به همین جهت برای شستشوی بهتر با آب گرم وجود المنت (هیتر) در لباسشویی الزامی است. المنت ماشین لباسشویی از نظر ساختمان بسیار شبیه المنت آبگرمکن برقی است. ابتدا سیم کرم آلومینیوم و یا کرم نیکل را درون خاک چینی قرار داده و بر روی آن روکش فلزی (ترجیحاً ) فولادی نصب می کنند. محل استقرار المنت ، قسمت تحتانی مخزن اصلی لباسشویی (چلیک) است. جهت آب بندی المنت از یک لاستیک که بین دو صفحه فلزی فشرده می شود بهره می برند.

ترموستات لباسشویی:

بعد از اینکه توسط تایمر به المنت برق رسید تا آب گرم شود. از آنجا که جریان مصرفی هیتر تا حدودی زیاد است ، قطع و وصل مرتب آن ، سطح کنتاکتهای مربوطه را در تایمر ضعیف می کند و موجب اتصال آنها به یکدیگر می شود. حال در صورت خرابی تایمر و بالا رفتن دمای آب می تواند منجر به بروز مشکل بزرگی شود. جهت جلوگیری از چنین مشکلی قبل از المنت یک ترموستات قرار داده اند تا فاز پس از ترموستات به هیتر برسد.

تایمر ماشین لباسشویی:

تایمر را می توان عامل اصلی اجرای برنامه های شستشو در یک ماشین لباسشویی اتوماتیک دانست. به وسیله این قطعه هر یک از قطعات الکتریکی ماشین مانند شیر برقی ، هیدرواستات ، پمپ تخلیه ، المنت (هیتر) ، موتور و… در زمان مناسب به انجام وظیفه طراحی شده خواهند پرداخت.

موتور ماشین لباسشویی:

به منظور حرکت لباسها در داخل آب با مواد شوینده و خشک نمودن نسبی لباسها ، موتور دو سرعته در لباسشویی های اتومات نقش به سزایی دارد. دسته بندی کلی موتورهای الکتریکی ، موتور لباسشویی را می توان از نوع موتورهای تکفاز چند سرعته آسنکرون دانست. در این موتورها عموماً از دو سرعت متفاوت به منظور شستشوی لباسها و همچنین خشک کردن آنها استفاده شده است.
دور تند لباسشویی که از آن به منظور آبگیری و خشک کردن لباسها ، استفاده می شود و سرعت آن معمولا در حدود ۸۰۰ دور در دقیقه است ، حالت کلی یک موتور آسنکرون با دو سیم پیچ اصلی و کمکی را داراست.

پمپ تخلیه یا پمپ آب ماشین لباسشویی:

پمپ آب از طریق ماشین لباسشویی به گردش در می‌آید. در دو بخش کار می‌کند: گردش مجدد آب در چرخه شستشو و تخلیه آب در چرخه چرخش. آب از طریق این پمپ، تخلیه می‌شود.

دیگ داخلی ماشین لباسشویی:

لباس‌ها در دیگ داخلی قرار داده می‌شوند و همان جا شسته، آبکشی و خشک می‌شوند. این دیگ همراه با همزن حرکت می‌کند و این حرکت برای زمان مشخصی تکرار می‌شود. دیگ داخلی، سوراخ های کوچکی برای تخلیه آب دارد. نیروی گریز از مرکز باعث بیرون کشیده شدن آب از لبا‌س‌ها به دیگ خارجی می‌شود.

دیگ خارجی ماشین لباسشویی:

دیگ خارجی، دیگ داخلی را پوشانده و در طی چرخه های مختلف شستشوی لباس از آن پشتیبانی می‌کند. این دیگ ثابت است و آب از آن پمپ می‌شود. پس از اینکه آب خارج شد، دیگ داخلی دوباره با آب تمیز پرمی‌شود، همزن دوباره به کار می‌افتد تا لباس‌ها بچرخند؛ این چرخه همان چرخه دوم یعنی آبگیری است. هدف در این بخش، جداسازی ذرات مواد شوینده از پارچه است. پس از آبگیری، آب باز تخلیه می‌شود.

نحوه کار برد الکترونیکی لباسشویی:

PCB یا همان برد جریان چاپی شامل اجزای الکترونیکی و مدارهای مختلفی می باشد که با توجه به شرایط و میزان لباس های بارگذاری شده در ماشین لباسشویی، برنامه ریزی شده‌ تا وظایف منحصر به فردی را به انجام برساند.
این بخش در طرز کار ماشین لباسشویی تاثیر بسزایی دارد. به صورت کلی می توان گفت که PCB وزن کل لباس ها را محاسبه کرده و مقدار آب و مواد شوینده مورد نیاز و کل زمان لازم برای شستن لباس ها را تشخیص می‌دهد.

مراحل شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی:

شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی شامل افزودن آب و مخلوط مواد شوینده به لباس‌ها می باشد. در پشت دستگاه دو ورودی جداگانه برای آب سرد و آب گرم در نظر گرفته شده است. شستشو با ورود آب به محفظه ی مواد شوینده شروع می گردد. در این بخش مواد شوینده با آب مخلوط شده و از طریق لوله‌های متصل به جاپودری وارد دیگ می شود. سپس با ورود آب زیاد به دیگ ، محفظه‌ی ماشین لباسشویی شروع به پر شدن از آب می نماید.
در لباسشویی‌های امروزی در این مرحله دیگ شروع به چرخش می کند تا لباس‌ها خیس شده و آب را جذب کنند ، که این امر در پر شدن محفظه تا بالاترین سطح نقش مهمی دارد. البته قابل ذکر است که زمان پر شدن با توجه به مدل ماشین لباسشویی ، فشار آب ، مقدار لباس‌ها و این که لباس‌ها چقدر جذب کننده‌ آب باشند و… با هم متفاوت می باشد.
بعد از پر شدن دیگ ، آب موجود در دیگ با استفاده از هیتر موجود در زیر دیگ تا دمای مناسبی گرم شده و پس از آنکه دمای آب به مقدار مناسب رسید، دستگاه به وسیله یک نیروی چرخشی که به وسیله ی موتور ماشین لباسشویی ایجاد می گردد با چرخیدن در جهت ساعتگرد و پادساعتگرد، لباس ها را به صورت کامل شستشو می دهد.
وظیفه ی متعادل کردن دستگاه از بالا و پایین در حین شستشو ، بر عهده فنرهایی است که در داخل آن تعبیه شده اند. وجود این فنرها موجب می‌شود که در هنگام چرخش ماشین لباسشویی تکان نخورده و در جای خود ثابت بماند.
چرخه آبگیری (آبکشی) ماشین لباسشویی
بعد از اتمام مرحله‌ شستشوی لباس ها ، دستگاه وارد مرحله ی آبکشی می شود. طرز کار ماشین لباسشویی در مرحله ی آبکشی به این صورت می باشد که :
با پایان یافتن چرخه ی شستشو ، تایمر به پمپ تخلیه فرمان تخلیه آب را خواهد داد و پمپ شروع به کار کرده تا آب و کف را خارج نماید.
پس از آن دیگ دستگاه از آب تمیز سرد پر می‌گردد تا لباس‌ها با استفاده از این آب به صورت تمیز و بهداشتی آبکشی شود.
پس از تخلیه کامل آب و شوینده‌ها ، پمپ به صورت خودکار قطع می شود.
پس از آن با توجه به برنامه ای که برای شستشوی لباس ها انتخاب می شود ، لباس‌ها برای مدت زمان مشخصی در آب سرد به چرخش درمی آیند.
این کار به تمیزتر شدن لباس ها کمک شایانی می نماید.

نحوه فرایند چرخش لباسشویی:

پس از به پایان رسیدن مرحله ی آبکشی ، دستگاه وارد مرحله ی جدید و پایانی شستشوی لباس ها می شود.

در این مرحله ماشین لباسشویی :
شروع به چرخش می‌نماید که این کار به منظور پخش متعادل و یکنواخت لباس ها در داخل دیگ دستگاه انجام می شود.
این موضوع در نحوه کار ماشین لباسشویی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
اهمیت این موضوع به این سبب است که در این مرحله با توجه به این که سرعت چرخش تحت تاثیر برنامه ی انتخاب شده از سوی کاربر بسیار بالا خواهد بود.
در این شرایط اگر در دیگ دستگاه تعادل وجود نداشته باشد در اثر سرعت چرخش بالا، صداهای غیر عادی در دستگاه ایجاد شده و موجب ایجاد لرزش در دستگاه خواهد شد که این امر هم باعث اذیت افراد شده و هم از کیفیت عملکرد و همچنین طول عمر مفید دستگاه کاسته می شود.
در ضمن در این مرحله هنگامی که ماشین لباسشویی در حال چرخش می باشد، پمپ خشک‌کن یا پمپ تخلیه نیز روشن شده و آب خارج شده از لباس‌ها را تخلیه می شوند و موجب خشک شدن تقریبی لباس ها می شود.

نکاتی که باید در طی فرایند شستشوی لباس ها به آنها توجه کرد:

1- رنگ و جنس لباس ها
همانطور که می دانید همه ی لباس ها و پارچه ها از یک جنس نیستند و آنها نسبت به یک دیگر متفاوت هستند. اولین نکته ای که قبل از شروع شستشو باید رعایت کرد و انجام داد جدا کردن رنگ و جنس لباس ها از یک دیگر می باشد
2- برچسب پشت لباس ها
شاید تا حالا به برچسب هایی که به پشت لباس ها چسبیده شده اند دقت نکرده باشید و سریعا آنها را به سبب اینکه باعث خارش گردن می شوند، کنده باشید اما واقعیت این است که این برچسب ها برای خارش گردن شما نیست بلکه برای کمک به شما در طی فرایند شستشو است.
3- تنظیم درجه حرارت آب
ماشین های لباسشویی دارای تنظیم درجه حرارت آب هستند که به شما این امکان را می دهند که بسته به پارچه و لباس های خود آن را تنظیم کنید چرا که شستشوی پارچه ها و رنگ لباس ها نیاز به سطوح متفاوتی از گرما برای انجام بهترین شستشو دارند.
4- میزان بار
تعیین میزان بار گام بعدی است که باید بسته به لباس هایی که در داخل لباسشویی قرار می گیرند اندازه گیری شود. تنظیمات مربوط به اندازه بار بر روی هر لباسشویی قرار دارد که شما می توانید یکی از این گزینه ها را ( کوچک، متوسط، بزرگ) برای فرایند شستشوی خود انتخاب کنید
5- انتخاب چرخه شستشو
یکی از اصل های بسیار مهم در یک شستشو، انتخاب چرخه شستشو است. نوع چرخه شستشو تعیین خواهد کرد که لباس های شما چگونه باید شستشو داده شوند
6- اضافه کردن مواد شوینده
گام بعدی تعیین میزان مواد شوینده است. سوال این است که باید چه مقدار مواد شوینده را برای شستشوی لباس ها خود به مخزن اضافه کنیم؟ تعیین مقدار مواد شوینده به میزان بار شما بستگی دارد به این معنی که هر قدر میزان بار شما بالاتر باشد قطعا مواد شوینده بیشتری را می طلبد و بلعکس.

تفاوت دیگر ماشین لباسشویی که در نوع گیربکسی و تسمه‌ای لباسشویی است.که تسمه ای ماشین لباسشویی های نسل قدیم و گربکسی ماشین لباسشویی های نسل جدید هستند.
درباره تفاوت های بیشتر این دو محصول در مقاله ای بیشتر توضیح خواهیم داد.
سرویس ماشین لباسشویی:
همانند سایر وسایل مورد مصرف نیازمند سرویس است .که دوره این سرویس با توجه به میزان مصرف شما و نوع محصول متفاوت است.

نکات مهم در سرویس ماشین لباسشویی:

-لباسشویی خود را به صورت سالیانه یا هر 6 ماه یکبار سرویس نمایید.
-قبل یا بعد از هر شستشو صافی فیلتر لباسشویی را تمیز نمایید.
-بعد از فرایند شستشو درب لباسشویی را به منظور گردش هوا باز بزارید.
-تمیز کردن لاستیک درب لباسشویی را فراموش نکنید.
-از شوینده مناسب و به اندازه برای شستشو در لباسشویی استفاده نمایید.
-پمپ تخلیه و فبلتر آن را بعد از شستشو تمیز نمایید.
-بیش از ظرفیت لباسشویی خود دستگاه را پر نکنید.
-به نظافت بیرونی و درونی لباسشویی توجه نمایید.
-جرم گیری لباسشویی را فراموش نکنید.
-وقتیکه در خانه نیستید لباسشویی خود را روشن نزارید.

تعمیر ماشین لباسشویی

خدماتی که تهران سرویس به شما ارائه میدهد:

-تعویض فیلتر لباسشویی و جرم گیری
-سرویس شیر الکتریکی ماشین لباسشویی
-سرویس تایمر ماشین لباسشویی
-سرویس لاسیک دور درب ماشین لباسشویی
-سرویس بلبرینگ ، کاسه نمد و سه نظام ماشین لباسشویی
-سرویس موتور ماشین لباسشویی
-سرویس پمپ تخلیه ماشین لباسشویی
-سرویس هیدروستات ماشین لباسشویی
-سرویس میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی
-سرویس دیگ ماشین لباسشویی
-سرویس کمک ماشین لباسشویی
-تعمیر ماشین لباسشویی
درباره سرویس هرکدام از قطعات ماشین لباسشویی در مقاله ای مجزا به شما اطلاعات کاملی خواهیم داد.
چنانچه هرکدام از قطعات ماشین لباسشویی شما نیاز به تعمیر داشته باشد.تهران سرویس در کوتاه ترین زمان برای شما انجام خواهد داد.
مشکلاتی که برای لباسشویی به وجود می آید:

مشکلاتی که ممکن است برای ماشین لباسشویی پیش آید:

-به محض حرکت دادن ولوم به‌طرف بیرون، لامپ خبر روشن‌شده اما ماشین آبگیری نمی‌کند
-لباسشویی عمل آبگیری را به اتمام رسانده، اما عملیات بعدی انجام نمی‌شود
درحالی‌که ماشین خاموش است، با باز شدن شیر آب، ماشین شروع به آبگیری می‌کند
-لباسشویی مرتباً در حال آبگیری است و عمل آبگیری قطع نمی‌شود
-علت نشت آب از ماشین لباسشویی در حین کار
-Heater لباسشویی آب را گرم نمی‌کند
-لباسشویی آبگیری کرده اما موتور شستشو کار نمی‌کند
-لباسشویی عمل شستشو را انجام می‌دهد اما آب کثیف تخلیه نمی‌شود
-دور تند ماشین عمل نمی‌کند و درنتیجه آب لباس‌ها گرفته نمی‌شود
-علت حرکت زیاد ماشین لباسشویی به هنگام شستشوی لباس
-علت صدای زیاد ماشین لباسشویی به هنگام کار
-علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی

برای تعمیر ماشین لباسشویی سرویس و نصب ماشین لباسشویی خود کافیست با ما تماس حاصل نمایید.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل:

تهران سرویس با اعزام تعمیر کار در سراسر تهران در کمتر از یک ساعت اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی شما در محل خواهد کرد

ضمانت 180 روزه قطعات مصرفی:

تمامی قطعات مصرفی توسط تعمیر کاران تهران سرویس اصل و دارای ضمانت است.

تعمیر تمامی برند ماشین لباسشویی در تهران:

تهران سرویس برای تمامی برندهای موجود در بازار سرویسکار مجرب با مدرک فنی دارد.

کمترین نرخ تعمیرات در تهران:

با انتخاب تهران سرویس از کمترین نرخ تعمیر ماشین لباسشویی در تهران را تجربه خواهید کرد.

منبع:
www.tehranservic.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 310
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 43
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 171
  • بازدید ماه : 625
  • بازدید سال : 1127
  • بازدید کلی : 19611
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی