loading...

tehranservic

خرید قطعات کولر گازی با ضمانت از تهران سرویس .آشنایی با قطعات کولر گازی و انواع قطعات موجود در بازار فروش قطعات اصلی کولر گازی

بازدید : 230
چهارشنبه 13 اسفند 1399 زمان : 20:45

براي شناخت لوازم و قطعات يدکي کولر گازی بايد در ابتدا به اين موضوع آگاهی داشته باشيم که به دو دسته تقسيم می شود. قطعات مکانيکی کولر گازی قطعات الکتريکی کولر گازی بعد از گذشت چند سال از کارکرد کولر گازی و اسپليت ، به دليل استهلاک و فرسودگی قطعات کولر گازی شاهد افت راندمان يا از کار افتادگی بعضی از قطعات مکانيکی کولر گازی مثل کمپرسور ، موتور فن ، شير برقی ، شير های رفت و برگشت ، بلوور يونيت داخلی و پروانه يونيت خارجی و ديگر قطعات مکانيکی مثل موتور فن کولر گازی يا الکترو موتور کولر گازی خواهيم بود که نشانه های آن عدم کارکرد صحيح کولر گازی می باشد.برای رفع مشکلات کولر گازی تکنيسين های تهران سرويس با مدارک معتبر آماد رفع مشکل شما عزيزان هستند. تعمیر کولر گازی ,سرویس کولر گازی , نصب کولر گازی , و سایر خدمات کولر گازی در تهران سرویس با ارزانترین نرخ انجام میشود. در این مقاله سعی در آن داشته ایم تا شما را با قطعات کولر گازی آشنا کنیم . خرید قطعات کولر گازی و خرید قطعات پکیج با ضمانت از تهران سرویس.

کمپرسور کولر گازی:

کمپرسور کولر گازی قلب تپنده سيکل تبريد شناخته مي شود و وظيفه متراکم کردن گاز را به عهده دارد و از دو جزء مکانيکی و الکتريکی تشکيل شده .کمپرسور های متداول در کولر گازی به سه شکل طراحی و ساخته می شوند:

کمپرسور پيستونی
کمپرسور روتاری
کمپرسور مارپيچی (اسکرال)

کمپرسور پيستونی:

همانطورکه از اسم اين نوع کمپرسور نيز مشخص است، عمليات لازم جهت کمپرس کردن گاز در کولر گازی توسط يک پيستون و سيلندر انجام می‌شود. کمپرسور کولر گازی مدل پيستونی عملياتی مشابه سيستم احتراق خودرو دارد. البته در اينجا احتراقی ايجا نمی شود. عمليات تراکم و انتقال مبرد يا گاز به اين گونه است که مبرد موجود در محفظه کمپرسور توسط يک سيستم مکنده به داخل سيلندر هدايت می‌شود. پيستون به پايين حرکت کرده مبرد را متراکم می‌کند و با فشار زياد به داخل سيستم کولر گازی می‌فرستد. اين نوع کمپرسور کولر گازی يکی از قديمی ترين سيستم‌های کمپرسوری است که در کولر مورد استفاده قرار گرفته است و هنوز نيز کاربردهای خاص خود را دارد. کاربرد اين نوع کمپرسور بيشتر در مناطق گرمسير است. در قسمت‌هايی مثل جنوب يا قسمت‌های مرکزی ايران، کمپرسور پيستونی کولر گازی کاربرد زيادی دارد. مصرف پايين و عمر بالای اين نوع از کمپرسور کولر گازی از مزايای آن است. عيب خاصی که می‌توان برای اين نوع کولر گازی نام برد، صدای آن است. کولر گازی که کمپرسور پيستونی داشته باشد صدای زيادی توليد می‌کند و گاهی ممکن است اين صدا اذيت کننده نيز باشد. البته سرويس کردن آن به طور دوره ای، از صدای آن می‌کاهد.

مزايای کمپرسور پيستونی کولر گازی:

قيمت مناسب تر رايج بودن وجود تعداد بالاي تعميرکار متخصص اين نوع کمپرسور

معايب کمپرسور پيستونی کولر گازی:

صدای زياد مصرف بالا راندمان پايين

کمپرسور روتاری:

کمپرسورهای روتاری، دستگاه‌هايی هستند که تمامی عمليات مکش مبرد و فشرده سازی آن را با استفاده از تيغه‌هايی انجام می‌دهند که به صورت دايره وار و در شيارهای خاص خود چرخش پيدا می‌کنند. نحوه کار اين نوع از کمپرسور کولر گازی به اين صورت است که گاز يا مبرد از سريق يک دريچه به داخل کمپرسور مکش می‌شود.زمانی که مبرد وارد فضای کمپرسور روتاری میشود، توسط تيغه‌هايی که با سرعت در حال چرخش هستند به سمت قسمت خروجی فرستاده شده و کمپرس می‌شوند. در واقع فشار ايجاد شده توسط هدايت پره يا تيغه‌ها، باعث فشرده شدن مبرد و انتقال با فشار بالا به سيستم می‌شود.با توجه به نوع ساختار کمپرسور روتاری کولر گازی، عملکرد آن در مناطق سردسير و مرطوب بهتر است. در نتيجه بيشتر اين نوع کولر گازی را در غرب و شمال ايران می‌يابيم.

مزايا کمپرسور روتاری کولر گازی:

صدای کمتر نسبت به کمپرسور پيستونی مصرف بهينه نسبت به کمپرسور پيستونی راندمان بالاتر نسبت به کمپرسور پيستونی

معايب کمپرسور روتاری کولر گازی

هزينه تعميرات بيشتر نسبت به کمپرسور پيستونی

کمپرسور مارپيچی (اسکرال):

جديدترين، به روز ترين و شايد بهترين کمپرسور کولر گازی، نوع مارپيچی است. اين نوع از کمپرسور را اسکرال نيز نام گذاری مي‌کنند. دو مارپيچ درون اين نوع کمپرسور وجود دارد که بر خلاف يکديگر حرکت می‌کنند. در واقع يکی از کمپرسورها ثابت و ديگری حرکت می‌کند؛ اما نحوه قرارگيری به گونه ای است که يکی برخلاف ديگری حرکت می‌کند. اين حرکت به گونه ای تعبيه شده است که هم مبرد را فشرده می‌کند و هم آن را به سمت خروجی هدايت می‌نمايد. اين مارپيچ حلزونی کمترين سر و صدا را ايجاد می‌کند، مصرف برق پايينی دارد و به صورت کلی راندمان بسيار بالايی از خود نشان می‌دهد. از کمپرسور اسکرال بيشتر برای کولرهای گازی بزرگ و ظرفيت زياد استفاده می‌شود.

مزايا کمپرسور اسکرال کولر گازی:

راندمان بالاتر عمر بالاتر صدای کمتر مصرف کمتر و بهينه

معايب کمپرسور اسکرال کولر گازی:

قيمت بالا نصب تنها روی کولر گازي با ظرفيت بالا از شما دعوت میکنیم مقاله علت سوختگی کمپرسور کولر گازی را مطاله نمایید.

کندانسور

کندانسور کولر گازی چيست؟

کندانسور (Condenser ) قطعه ای است که گاز مبرد گرم شده و تحت فشار قرار گرفته را به يک مايع خنک تبديل مي کند. اين مايع از طريق سيستم کولر گازی جريان پيدا می کند و به خنک شدن دمای داخل خانه شما کمک مي کند. همچنين گرمای جذب شده را به فضای خارجی انتقال می دهد و گاز مبرد را به يک مايع متراکم تبديل می کند. بدون يک کندانسور با کيفيت بالا، واحد کولر گازی شما به طور موثری فضای داخلی شما را خنک نگه نمی دارد. بيشترين مشکلي که براي کنداسور کولر گازي و اسپليت رويت مي شود به وجود آمدن نشتي مبرد مي باشد. در صورت بروز چنين مشکلی کم هزينه ترين راه نشت يابی و ترميم نقطه نشت شده می باشد . در صورتی که تعداد نقاط نشت شده بيش از دو نقطه باشد تعويض کندانسور بهترين گزينه می باشد و در اين حالت خريد قطعات کولر گازي مسيری سريع برای برطرف شدن مشکل کولر گازی شما محسوب می شود. به دليل آن که کندانسور از قطعات خارجی کولر بوده و در خارج از ساختمان نصب ميشود، به همين دليل اين قطعه در معرض گرد و خاک قرار ميگرد و به مرور زمان باعث مشود، کندانسور به وسيله ی اين گرد و غبار از جرم پوشيده بشود، و با عث مختل شدنِ روند خنک شدن ميشود. که بايد در اولين فرصت داخل لوله ها را شست

بلوور:

بلوور در يونيت داخلی جای داشته و وظيفه به چرخش درآوردن جريان هوا را برعهده دارد بيشترين آسيب ديدگی مربوط به شکستگی تيغه های بلوور می باشد که راهی جز تعويض نداشته و عدم تعويض آن باعث بروز مشکلات بعدی مثل ايجاد مشکل در موتور فن اسپليت شده و ناچار به تعويض قطعه نام برده شده شويم.

بلوور فن:

بلوور فن کولر گازی ( پروانه کولر گازی ) قطعه ای از کولر گازی است که به موتور فن کولر گازی وصل می شود و وظيفه گردش هوا و پرتاب باد به خارج پنل کولر گازی را بر عهده دارد .

به پروانه کولر گازی بلوور فن ، بلور فن و بلوئر فن گفته می شود که تلفظ آن در ميان مردم اندکی فرق دارد .

بسته به برند کولر ها و ظرفيت آن طول و قطر بلور فن با هم فرق مي کند . بعضي از برند ها داراي بلوئر فن با قطر بزرگتر و برخي داراي بلوئر فن با طول بيشتر هستند .

موتورفن داخلی کولر اسپليت:

علت خرابي موتور فن کولر هاي گازي اسپليت مي تواند نوسان برق و همچنين کارکرد بيش از حد آن در زمان هاي مختلف باشد از ديگر مواردي که باعث سوختن موتور فن داخلي کولر گازي مي‌گردد انتخاب بلوور فن نامناسب با توان و ظرفيت موتور فني باشد.

پروانه کولر گازی:

پروانه کولر های گازي وظيفه انتقال گرما از کندانسور به محيط را برعهده دشته و اجازه نمی دهد تا دمای کندانسور بيش از حد بالا رفته و عملکرد سرمايش مختل شود.

گاز خنک‌کننده:

گاز خنک کننده کولر گازی، که با نام ماده مبرد نيز شناخته می‌شود، در بخش اواپراتور کولر گازی قرار دارد. گاز مبرد اين خاصيت را دارد که از حالت مايع به گاز، و بالعکس، تبديل شود. بنابراين، اين گاز ابتدا از حالت مايع به حالت گاز تبديل میشود و سپس در بخش کندانسور، با پس دادن گرما، دوباره به حالت مايع باز می گردد. گفتنی است که نيروی لازم برای به چرخش درآوردن گاز خنک کننده در سيستم، به وسيله‌ی کمپرسور تامين می‌شود. مقاله تهران سرویس در زمینه شارژ گاز کولر گازی را مطالعه نمایید.

لوله مويی:

لوله مويی وظيفه کاهش فشار گاز خنک کننده و ايجاد شرايط لازم برای تبخير آن در اواپراتور را برعهده دارد.

قطعات الکتريکی کولر گازی:

برد الکتريکی : وظيفه صدور فرمان و کنترل عملکرد بخشهای مختلف دستگاه را به عهده دارد.
فيوز حرارتی اتوماتيک (Overload) :وسيله حفاظتی است که کمپرسور را در مقابل نوسانات برق، درجه حرارت بيش از حد و ساير موارد الکتريکی محافظت می کند.
سنسور تنظيم دما :برای کنترل برودت و تنظيم ميزان سرمای مورد نياز محيط مورد استفاده قرارمی گيردکه معمولاً در روی اواپراتور نصب می گردد و فرمان قطع و وصل کمپرسور از اين طريق صادر می شود.
خازن :هدف از بکار گيری خازن عمدتاً افزايش گشتاور در زمان راه اندازی کمپرسور است و معمولاً يک خازن نيز برای راه اندازی موتور فن مورد استفاده قرار مي گيرد. تابلو برق :برق مورد نياز بخشهای الکتريکی را تامين مينمايد.

منبع:www.tehranservic.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 310
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 43
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 29
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 160
  • بازدید ماه : 614
  • بازدید سال : 1116
  • بازدید کلی : 19600
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی