loading...

tehranservic

در این مقاله به توضیح ارور های پکیج لورچ.ارور پکیج لورچ مدل آدنا . ارور پکیج لورچ مدل هرما و سایر کد خطا های پکیج لورچ میپردازیم

بازدید : 143
دوشنبه 18 اسفند 1399 زمان : 20:16

پکیج لورچ از جمله برندهای ایرانی می‌باشد که در چندین سال اخیر در بازار ایران توانسته جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد. شرکت صنعتی لورچ در زمینه تولید محصولاتی مانند پکیج لورچ و آبگرمکن های دیواری توانسته بسیار قوی عمل کند و محصولات با کیفیت لورچ در بازارهای سراسر ایران توانسته جایگاه خوبی داشته باشد.خطاهای پکیچ لورچ متنوع بوده که هر کدام از آنها با حروف و شماره های منحصر به فرد مشخص می شوند.مجموعه تهران سرویس سعی در آن داشته تا در این مقاله تمام ارور های پکیج لورچ را به شما معرفی کند.قدم اول در تعمیر پکیج لورچ شناسایی دقیق کد خطا و سعی در رفع آن است.

لیست اروهای پکیج لورچ:

کد خطا E0 پکیج لورچ:
این ارور زمانی رخ می دهد که اجزای پکیج نتوانند ارتباط درستی با ترموستات برقرار کنند. برای رفع این مشکل بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.
کد خطا E1 پکیج لورچ:
ارور E1 در پکیج لورچ نشان دهنده فعال نشدن جرقه زن سیستم می باشد و یا به نوعی می توان گفت که دستگاه قفل شده است. برای رفع این ایراد دکمه C را فشار داده تا دستگاه از حالت قفل خارج شود. سپس فن، دودکش،‌ سویٔیچ فشار هوا، لوله ونتوری و سیم کشی ها را هر یک به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید.
کد خطا E2 پکیج لورچ:
این ارور هنگامی که در ان تی سی سیستم گرمایشی و یا همان سنسور دما مشکل ایجاد شود، بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود. برای رفع این مشکل باید سنسور و سیم پیچی های مربوط به آن را مورد بررسی قرار داده تا مشکل را پیدا و حل نمایید.
کد خطا E4 پکیج لورچ:
هنگامی که در ان تی سی آب گرم مصرفی و یا سنسور دما مشکلی ایجاد شده باشد، این ارور بر روی صفحه نمایش پکیج لورچ نمایش داده می شود. برای از بین بردن این خطا باید سنسور آب گرم مصرفی و سیم کشی های آن را بررسی نمایید.
کد خطا E5 پکیج لورچ:
در صورتی که در مدولاسیون شیر گاز مشکلی به وجود آمده باشد ارور E5 بر روی صفحه نمایش پکیج نشان داده می شود و برای از بین بردن این ارور ابتدا شیر گاز پکیج را بررسی کرده و چنانچه همه چی عادی بود، سوکت های مدولاسیون ا بررسی کنید و همچنین پس از آن سیم کشی ها را نیز چک نمایید.
کد خطا E6 پکیج لورچ:
این ارور هنگامی رخ می دهد که دما بیش از ۹۰ درجه سانتی گراد به وسیله سنسور دستگاه گرمایشی تشخیص داده می شود. در این صورت دستگاه به شکل خودکار خاموش می گردد ولی آب گرم مصرفی به شکل نرمال در دسترس است. برای رفع این کد خطا سنسور گرمایشی را بررسی کرده، فشار پکیج را تنظیم کرده، مبدل را شستشو داده و سنسور حد را بررسی نمایید.
کد خطا E7 پکیج لورچ:
در صورتی که سویٔیچ فشار هوا به شکل صحیح کار نکرد، ارور E7 بر روی صفحه نمایش پکیج ظاهر شده تا شما را از وجود این مشکل در پکیج با خبر کند. در این مواقع باید پرشر سویٔیچ هوا به وسیله یک تعمیرکار ماهر تعویض گردد.
کد خطا E8 پکیج لورچ:
کم شدن بیش از حد فشار آب گرم می تواند دلیل نمایش این ارور باشد و برای رفع آن باید از عدم وجود نشتی در رادیاتورها اطمینان حاصل نمایید. شیر پر کن هوا را باز کرده تا فشار آب ورودی تامین شود. مدار سیستم را رسوب گیری نمایید و یا پمپ پکیج را تعمیر کنید.
کد خطا E10 پکیج لورچ:
از علل نمایش این ارور بر روی صفحه نمایش، افزایش بیش از حد فشار سیستم می باشد. برای برطرف کردن این خطا مطمین شوید که شیر پرکن بسته باشد، رادیاتورها به صورت صحیح هواگیری شده باشد، پمپ پکیج و سیم کشی های آن ایرادی نداشته باشد. در صورتی که هیچ کدام از موارد گفته شده مشکلی نداشت، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.
کد خطا E12 پکیج لورچ:
ارور E12 هنگامی اتفاق می افتد که کنترل از راه دور به شکل صحیح کار نکند و برای رفع این خطا یک مرتبه دستگاه را ریست کرده و در صورتی که همچنان ارور بر روی صفحه نمایش وجود داشت، با یک متخصص مشکل را در میان بگذارید.
کد خطا E13 پکیج لورچ:
هنگامی که بخش نرم افزاری پکیج دچار ایراد شده باشد این ارور بر روی صفحه نمایش ظاهر می گردد. برای از بین بردن این ایراد ابتدا دکمه C را فشارر داده و در صورت رفع نشدن خطا، با یک متخصص تماس گرفته تا مشکل را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد.
کد خطا E25 پکیج لورچ:
در صورتی که دمای آب بیش از اندازه پایین بود، ارور E25 بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود. در این مواقع پکیج به صورت اتومات خاموش می شود.
کد خطا E26 پکیج لورچ:
در هنگام مواجه شدن پکیج با مشکل در شیر برقی شیر گاز ارور E26 بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود و برای از بین بردن این خطا باید این قطعه توسط یک تعمیرکار حرفه ای تعویض گردد.
کد خطا E28 پکیج لورچ:
هنگامی ارور E28 بر روی پکیج لورچ نمایش داده می شود که سنسور گرمایشی و یا سنسور آب گرم دچار مشکل شده باشد و برای رفع آن باید این دو قطعه بررسی شده و هر کدام مشکل داشت را تعویض نمایید.
کد خطا E31 پکیج لورچ:
این ارور نشان دهنده مشکل در تنظیم پارامتر ترموستات اتاقی می باشد و باید این قطعه تعویض شده تا سیستم مجدد به حالت اولیه خود باز گردد.
کد خطا E40 پکیج لورچ:
نمایش ارور E40 بر روی صفحه نمایش پکیج لورچ نشان دهنده مشکل در سیستم گرمایشی می باشد.
کد خطا E77 پکیج لورچ:
این ارور هنگامی رخ می دهد که در ترموستات مخزن مشکلی به وجود آمده باشد. در این مواقع باید تعمیر به دست یک متخصص انجام شده تا به دیگر قطعات پکیج آسیبی وارد نشود. در هنگام مشاهده ارور بر روی صفحه نمایش پکیج لورچ پیش از هر اقدامی ابتدا دکمه C را فشار دهید زیرا ممکن است دستگاه قفل شده باشد. منظور از دکمه C کنترل کننده و اتصال سیستم هشدار پکیج است. محل قرار گیری این دکمه ثابت نبوده ولی در اکثر پکیج ها کنار درجه قرار گرفته است.

کد خطا پکیج لورج هرما:

در زمانی که با کد خطا پکیج لورچ مدل هرما مواجه شدید نیاز است که پکیج را ریست کنید تا کد خطا در صفحه نمایشگر نشان داده نشود. با ریست کردن پکیج لورچ کد خطا نمایش داده نمیشود و مجددا بعد از برطرف شدن عیب ، پکیج بازیابی خواهد شد.
کد خطا پکیج لورج هرمارفع کد خطا E01 پکیج لورچ هرما:
این ارور نشان میدهد که شعله در پکیج تشکیل نشده است.برای رفع ارور E01 باد دکمه ریست پکیج لورچ را فشار دهید. در صورت ادامه داشتن ارور نیاز است که پرشرسوییچ هوا و همچنین پرشرسوییچ دود تعویض گردد.
رفع کد خطا E02 پکیج لورچ هرما:
این ارور نشان دهنده خرابی در قطعه سوییچ فشار هوا میباشد. برای رفع ارور باید این قطعه تعویض شود.
رفع کد خطا E03 پکیج لورچ هرما:
در این ارور سنسور دمای پکیج خراب شده است و نیاز است این سنسور توسط یک متخصص مورد بررسی قرار گیرد.
رفع کد خطا E06 پکیج لورچ هرما:
این ارور نشان میدهد که دمای پکیج بالا تر از ۹۰ درجه سانتی گراد است. در زمان بروز این ارور پکیج به صورت اتومات خاموش خواهد شد ولی اگر خاموش نشد باید سنسور دمای گرمایش پکیج لورچ مورد بررسی قرار گیرد.
رفع کد خطا E08 پکیج لورچ هرما:
اگر فشار هوا پکیج لورچ بیش از حد کم شود این ارور ظاهر میگردد. برای رفع کد خطا E08 پکیج لورچ هرما باید نشتی پکیج مورد بررسی قرار گیرد. اگر مشکل برطرف نشد شیر پر کن پکیج را ببندید و در صورت برطرف نشدن نسبت به هواگیری پکیج اقدام کنید.
رفع کد خطا E31پکیج لورچ هرما:
این خطا نشان میدهد که توان الکترونیکی پکیج لوچ کاهش داشته است. باید ولناژ ورودی پکیج بررسی شود ولی اگر مشکل در شبکه برق باشد این ارور به صورت اتومات برطرف خواهد شد.

کد خطاهای پکیج لورچ مدل آدنا:

کد خطاE0 :
علت خطا: عدم ارتباط با ترموستات زمان دار که در این صورت پکیج به حالت کارکرد موقت قرار می گیرد.
نحوه رفع خطا:تماس با خدمات مشتریان یا تعمیرکار مجاز
کد خطا: E1
علت خطا: عدم فعال شدن جرقه زنی دستگاه که در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.
نحوه رفع خطا:با فشار دادن دکمه C دستگاه را از حالت قفل خارج کنید.
بررسی مسیر گاز، هواگیری مسیر، بررسی شیر کنترل گاز، تنظیم شعله و بررسی جرقه زن دستگاه
کد خطا: E2/15
علت خطا: وجود مشکل در سوئیچ فشار هوا که در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.
نحوه رفع خطا:با فشار دادن دکمه C دستگاه را از حالت قفل خارج کنید.
بررسی دودکش، فن، لوله ونتوری، سوئیچ فشار هوا و سیم کشی های مربوط به آن ها
کد خطا: E3
علت خطا: وجود مشکل در سنسور دما یا NTC سیستم گرمایش که در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.
نحوه رفع خطا:با فشار دادن دکمه C دستگاه را از حالت قفل خارج کنید.
بررسی سنسور سیستم گرمایش و سیم کشی های مربوط به آن
کد خطا: E4
علت خطا: وجود نقص در سنسور دما یا NTC آب گرم مصرفی که در این حالت دستگاه با قدرت حرارتی کمتر به کار خود ادامه می دهد.
نحوه رفع خطا:بررسی سیم کشی و تعویض سنسور مدار آب گرم مصرفی
کد خطا: E5
علت خطا: نقص در مدولاسیون شیر گاز که در این صورت دستگاه در حالت مینیمم شعله کار می کند.
نحوه رفع خطا:بررسی شیر گاز پکیج و سوکت های مدولاسیون آن وچک کردن سیم کشی ها
کد خطا: E6
علت خطا: تشخیص دمای بالاتر از 90 درجه سانتیگراید توسط سنسور سیستم گرمایش که در این صورت سیستم برای مدار گرمایش موقتاً به صورت خودکار خاموش می شود، ولی آب گرم مصرفی به صورت عادی در دسترس است.
نحوه رفع خطا:
بررسی سنسور گرمایش
تنظیم فشار پکیج
شستشوی مبدل
بررسی سنسور حد
بررسی دور پمپ پکیج
کد خطا: E7
علت خطا: اختلال در عملکرد سوئیچ فشار هوا که در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.
نحوه رفع خطا:تعویض پرشر سوئیچ هوا توسط مجری سرویسکار پکیج
کد خطا: E8
علت خطای پکیج لورچ e8: کاهش بیش از اندازه فشار آب سیستم گرمایش کمتر از 45/0 بار که در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.
نحوه رفع خطا:
بررسی نشتی در سیستم لوله کشی رادیاتور
تامین فشار آب ورودی کافی با باز کردن شیر پرکن دستگاه
هواگیری مدار سیستم گرمایش
اقدام به تعمیر پمپ پکیج
کد خطا: E9
علت خطا: بالا بودن دمای بیش از 100 درجه در سیستم و عمل کردن ترموستات حد که در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.
نحوه رفع خطا:
با فشار دادن دکمه C دستگاه را از حالت قفل خارج کنید تا زمانی که دمای پکیج به 60 درجه برسد و خود به خود روشن شود.
تعویض سنسور دمای پکیج
تعویض سنسور حد دستگاه
کد خطا: E10
علت خطا: افزایش بیش از اندازه فشار در سیستم شوفاژ باعث بروز این خطا می شود، که در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.
نحوه رفع خطای e10 در پکیج لورچ:
از بسته بودن شیر پرکن پکیج اطمینان حاصل کنید.
با باز کردن پیچ هواگیری رادیاتور/ کلکتور مقداری از آب سیستم را تخلیه کنید.
بررسی پمپ پکیج و سیم کشی های مربوط به آن
در صورت رفع نشدن مشکل با مجری تعمیرکار پکیج تماس بگیرید.
کد خطاهای پکیج لورچ و رفع عیب آن 2
کد خطا: E12
علت خطا: عدم عملکرد صحیح کنترل از راه دورکه در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.
نحوه رفع خطا:
ریست کردن دستگاه
خاموش کردن دستگاه
کد خطا: E13
علت خطا: وجود مشکل در قسمت نرم افزاری برد دستگاه که در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.
نحوه رفع خطا:
با فشار دادن دکمه C دستگاه را از حالت قفل خارج کنید.
تعویض برد دستگاه توسط مجری تعمیرکار پکیج
کد خطا: E25
علت خطا: پایین بودن بیش از اندازه دمای آب سیستم گرمایشی کمتر از 1.5 درجه که در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.
نحوه رفع خطا: زمانی که دما به 3 درجه برسد، دستگاه به صورت خودکار فعال می شود.
کد خطا: E26
علت خطای e26 در پکیج لورچ: خطای الکترونیکی در شیر برقی شیر گاز که در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.
نحوه رفع خطا:
با فشار دادن دکمه C پکیج را از حالت قفل خارج کنید.
در صورت تکرار مشکل و برطرف نشدن آن بررسی شیر برقی گاز پکیج توسط متخصص آن ضروری است.
کد خطا: E28
علت خطا: خرابی سنسور دمای آب گرم بهداشتی و یا سنسور گرمایشی که در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.
نحوه رفع خطا:
با فشار دادن دکمه C پکیج را از حالت قفل خارج کنید.
در صورت ادامه دار بودن مشکل سنسورهای آب مصرفی و سیستم گرمایش نیاز به بررسی یا تعویض دارند.
کد خطا: E31
علت خطا: خطا در تنظیم پارامتر ترموستات اتاقی که در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.
کد خطا: E40
علت خطا: وجود نقص در مدار سیستم گرمایش
کد خطا: E77
علت خطا: وجود مشکل در ترموستات مخزن که در این حالت توان شعله پکیج کاسته می شود.
کد خطا: E99
علت خطا: وجود نقص در پارامترهای تنظیم برنامه که در این صورت پکیج در حالت قفل شدن قرار می گیرد.

نحوه ریست کردن پکیج لورچ:

ریست پکیج لورچ از سری کارهایی است که ممکن است با قطع و وصل شدن برق نیازباشد، انجام دهید تا پکیج لوریج مجدد راه اندازی شود. با توجه به اینکه پکیج های لوریچ همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، دارای یک برد الکترونیکی مجهز به سنسور های هشدار و تنظیم کننده هستند،
بنابراین نحوه ریست کردن پکیج لوریچ مستلزم فشار و نگهداشتن دکمه ریست آن می باشد، که متناسب با مدل پکیج ممکن است در جاهای مختلفی تعبیه شده باشد. اگر دستگاه شما قدیمی هست و دکمه ریست نداره. میتونید دستگاه رو از برق بکشید ۱۰ دقیقه بعد روشن کنید.

دکمه c در پکیج لورچ کجاست؟

در تمامی موارد رفع خطا به دکمه c و تاثیر آن در برطرف شدن مشکلات پکیج لورچ اشاره کردیم. منظور از این دکمه اتصال و کنترل کننده سیستم هشدار پکیج لورچ می‌باشد.سوال خیلی از کاربران در خصوص رفع خطای کد پکیج لورچ این است که دکمه c در پکیج لورچ کجاست؟ جایگاه این دکمه در مدل های مختلف پکیج لورچ ممکن است، متفاوت باشد. اما بیشتر مواقع در کنار درجه و سیستم تنظیمات دما می توان دکمه c یا کنترل کننده برد الکترونیک دستگاه را پیدا نمود.

منبع:www.tehranservic.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 310
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 27
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 29
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 144
  • بازدید ماه : 598
  • بازدید سال : 1100
  • بازدید کلی : 19584
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی